Апстракт: У раду аутор обрађује организацију, пословање и ликвидацијуДионичарског друштва вициналне жељезнице Рума–Кленаку временском периоду од 1901, када је друштво основано, па све до 1933, када је завршена његова ликвидација. Наведена приватна пруга била је у државној експлоатацији, односно управи.Темељем споразума од 7. вељаче 1931, држава је откупила пруге Дионичарског друштва вициналне жељезнице Рума–Кленакпа је тако престао и разлог његовог постојања. Друштво је 1932. ушло у процес ликвидације, који је завршио 12. травња 1933.

Кључне речи: Дионичарско друштво, вициналне жељезнице, Рума–Кленак, Будимпешти/Загребу, дионичари, ликвидација, вициналне жељезнице

Резиме: У раду аутор обрађује организацију, пословање и ликвидацију Дионичарског друштва вициналне жељезнице Рума–Кленак у временском периоду од 1901, када је друштво основано, па све до 1933, када је завршена његова ликвидација. Сједиште Друштва у Аустроугарској монархији било је у Будимпешти, да би се 1921. премјестило у Загреб. Пруга друштва Рума– Кленак отворена је за промет 1901. године. Наведена приватна пруга била је у државној експлоатацији, односно управи. Темељем споразума од 7. вељаче 1931, држава је откупила пруге Дионичарског друштва вициналне жељезнице Рума–Кленак па је тако престао и разлог његовог постојања. Друштво је 1932. ушло у процес ликвидације, који је завршио 12. травња 1933.

Nazad