• tokoviistorije@gmail.com
  • tokovi.istorije@inis.bg.ac.rs
  • +381 11 339 89 41
  • Ћирилица
  • Latinica
  • English
  • Naslovna
  • O nama
  • Uputstvo za autore
  • Najnoviji broj
  • Arhiva
  • Kontakt
  • Ciljevi i delokrug
  • Etički principi
  • tokoviistorije@gmail.com
  • tokovi.istorije@inis.bg.ac.rs
  • +381 11 339 89 41
  • Ћирилица
  • Latinica
  • English
  • Naslovna
  • O nama
  • Uputstvo za autore
  • Najnoviji broj
  • Arhiva
  • Kontakt
  • Ciljevi i delokrug
  • Etički principi

Božica SLAVKOVIĆ MIRIĆ
Institut za noviju istoriju Srbije, Beograd
bozica.slavkovic@gmail.com

Srpsko-albanski odnosi u albanskom udžbeniku za osmi razred osnovne škole na Kosovu i Metohiji*

Apstrakt: U radu se analizira albanski udžbenik iz istorije za osmi razred osnovne škole koji se koristi na Kosovu i Metohiji, a u kome je akcenat stavljen na nekoliko pitanja: albanski nacionalni pokret, Prizrenska liga, Pećka liga, balkanski ratovi i Prvi svetski rat, čime se udžbenik i završava.

Ključne reči: Albanija, istorija, Kosovo i Metohija, Prizrenska liga, Srbija

Rezime

Srpsko-albanski odnosi na Kosovu i Metohiji su veoma složeni i sa vekovima nataloženim problemima. Istorijski i naučni dijalog mogli bi da predstavljaju jedno od mogućih rešenja kosovskog pitanja. Lekcije iz albanskog udžbenika za osmi razred koji se koristi na Kosovu i Metohiji, potencirajući „albanske oblasti od Kosova do Čamerije“, iskrivljujući ili prećutkujući određene istorijske činjenice i stvarajući veštačku albansku državnost na Kosovu i Metohiji, ne predstavljaju dobar korak, objektivni i naučni, na tom teškom putu, već imaju za cilj da legitimizuju sadašnje stanje u pokrajini.


* Članak je deo projekta Tranzicija i transformacija – istorijsko nasleđe i identitet Srbije u 20. veku (br. 47019), koji finansira Ministarstvo prosvete, nauke i tehnologije Republike Srbije.

Nazad

© 2016 Institut za noviju istoriju Srbije

  • tokoviistorije@gmail.com
  • 011 339 89 41